Spalio mėnesį 5b ir 7a klasių mokiniai (mokytojos Vanda Musteikienė ir Vijolė Budvytienė) vyko į edukacinę kelionę po Biržų kraštą. Aplankėme XVI a. kunigaikščio Kristupo Radvilos savo žemių apsaugai pastatytą pilį, kuri tuo metu buvo ne tik didžiausia, stipriausia, bet ir moderniausia tvirtovė Lietuvoje.

birzai (1)
birzai1 (6)
01/12
start stop bwd fwd

Klausėme įdomaus gidės pasakojimo, žiūrėjome filmą apie lietuvių kovas su švedais. Dalyvavome edukacinėje pamokoje „Seni daiktai prabyla", kurios metu gilinome etnografines žinias apie senovinę lietuvių aprangą, apavą, namų apyvokos daiktus. Ne tik matėme, lietėme eksponatus, bet ir sužinojome, kaip su jais dirbama. Iš pilies vykome į Biržų regioninį parką. Širvėnos draustinyje pėsčiomis keliavome tiltu iki XIX a. grafų Tiškevičių įkurtos Astravo dvaro sodybos. Iš gidės pasakojimo sužinojome, kad Biržų kraštas unikalus, nes čia nuolat keičiasi kraštovaizdis, žemės paviršius dar ir dabar aktyviai formuojasi gruntiniam vandeniui plaunant žemės gelmėse glūdintį gipso sluoksnį. Todėl kiekvienais metais atsiveria net po keliasdešimt naujų smegduobių, kurių gylis siekia 8 - 11 metrų. Apžiūrėjome Lapės olą, Geologų duobę, Klevų duobę, Barsuko olą, o į garsiąją Karvės olą netgi buvome nusileidę ir iš labai arti matėme žemės klodų sandarą. Užlipę į Kirkilų apžvalgos bokštą, primenantį kanoją ar grimztančią valtį, grožėjomės įgriuvų, kurios virtusios ežerėliais, gausa. Jie pasklidę pievose, miškeliuose, laukuose, prie pat sodybų...Taigi daugiau nei už šimto kilometrų nuo Utenos pažinome ir pajutome dar kitokią Lietuvą.