2021 m. kovo mėnesį 6-ųjų klasių mokiniai per II-osios užsienio kalbos pamokas mokėsi spalvingą ir įdomią temą „Metų laikai“. Temos medžiaga labai tiko UMD strategijoms įgyvendinti. Tai ir mėnesių pavadinimai, metų laikai, orai, spalvos, gėlės, drabužiai. Mokomoji medžiaga pamokų ciklo metu buvo pateikiama įvairiais būdais panaudojant UMD strategijas: mokytojos aiškinimas, video/audio medžiaga (dainelės, ketureiliai, mokomieji/animaciniai filmukai), vaizdinė medžiaga (plakatai/piešiniai), gramatinės medžiagos pateikimas skaidrėse, praktinės užduotys, aplinkos leksikos mokymuisi (quizlet.com, learningapps.org).
Jau temos mokymosi pradžioje mokiniams vyko integruota rusų k., vokiečių k. ir IT pamoka, kurios metu IT mokytoja papasakojo, kaip rengiamas animuotas pristatymas, kokius objektus galima animuoti, kokios animacijos rūšys, kaip kuriamos lentelės ir struktūrogramos. Mokiniams buvo pateikta filmuota teorinė medžiaga „Animacijos kūrimo darbo eiga“. Bendru mokytojų J. Baronienės, J. Šulskienės, A. Tijūnėlienės sutarimu buvo pristatyti baigiamojo darbo rengimo galimybės ir būdai, vertinimo kriterijai. Baigiamojo darbo rengimui ir atsiskaitymui užsienio kalbų mokytojos mokiniams pasiūlė keletą kūrybiškų būdų, atitinkančių individualius mokinių poreikius ir galimybes pagal UMD:
• Animuotas projektinis darbas – pristatymas
• Užduotis žodžiu – monologas online
• Užduotis raštu kompiuteryje pabendrinta su mokytojomis
• Nufotografuota užduotis atlikta rašant ranka sąsiuvinyje
• Įgarsintas pasakojimas
• Video filmukas.
Pamokų ciklo organizavimas ir pasiūlyti baigiamojo darbo pateikimo būdai pagal UMDL strategijas išlaisvino kūrybiškumą, įgalino mokinius laisvai, netradiciškai mokytis. Buvo ugdomi ir viešojo kalbėjimo įgūdžiai. Animuoti šeštokų pristatymai buvo įdomūs ir klasės draugams, ir mokytojoms.

Jolita Šulskienė, Audronė Tijūnėlienė

metu_laikai (1)
metu_laikai (1)
metu_laikai (2)
metu_laikai (3)
metu_laikai (4)
1/5 
start stop bwd fwd

2021 m. kovo mėn. pradžioje septintų klasių mokiniams vyko nuotolinės integruotos istorijos ir informacinių technologijų pamokos „Graikijos civilizacijos pažinimo šaltiniai“, kuriose buvo taikomos Universalaus mokymo(si) dizaino strategijos. Naudodami Socrative programą septintokai parodė jau turimas žinias pamokos tema. Antikos posakiai naudojami tiek pokalbiuose, tiek medijose, tačiau ne kiekvienas žino jų reikšmę, todėl mokiniai dirbdami grupėse gilinosi į graikų posakius ir jų prasmę. Su graikų mitologija susipažino įvairiais būdais: klausė mokytojos pasakojimo, garso įrašo emokyklos bibliotekoje, žiūrėjo meninio filmo ištrauką bei stebėjo medžiagą parengtose skaidrėse. 

Namų darbams buvo pasiūlyta pasirinkti vieną graikų mitą: atsisiųsti ir išklausyti, atsisiųsti ir perskaityti, pažiūrėti animacinį filmuką arba perskaityti knygose ir sekančią pamoką jį pristatyti. Septintokai galėjo rinktis pristatymo būdus:
• mitą įgarsinti;
• parengti tekstinį dokumentą su paveikslėliais;
• nupiešti ir papasakoti;
• parengti skaidres;
• parašyti ant lapo, nufotografuoti ir bendrinti.
Pamokų ciklas pagal UMD strategijas sudarė galimybes pamokos medžiagą pateikti pakankamai įvairiai, o mokiniams pasirinkti mokymosi būdus.
Septintokų refleksijos: „Sužinojau labai daug apie graikų mitologiją. Buvo įdomu, norėčiau daugiau tokių pamokų“; „Įdomiau negu įprastos“; „Įdomi bei linksma pamoka“; „Įdomu, nes kažkas kito. Įtvirtinau žinias, kurias žinojau, bet buvau pamiršusi“; „Dažniau tokių pamokų“; „Man patiko darbas grupėse ir klausimai Socrative“; „Man patiko pamokos eiga, darbas grupėse ir buvo labai įdomu“, „Daug sužinojau ir išgirdau apie mitus. Labai patiko ieškoti informacijos", „Iš istorijos temų - Graikijos tema - viena mano mėgstamiausių, todėl buvo įdomu klausyti, ieškoti ir pristatyti mitą", „Man labai patiko klausyti draugų pristatymus apie mitus ir mokytis iš savo bei kitų klasiokų darbų", „Išgirdau daug naudingų patarimų ir idėjų, kaip teisingai parengti pristatymus".

Jolanta Baronienė ir Dalia Dindienė

01
04
05
06
07
08
09
10
11
12
14
15
16
17
01/14 
start stop bwd fwd

Prieš pat žiemos atostogas vykusioje nuotolinėje integruotoje dailės ir informacinių technologijų pamokoje „Užgavėnių kaukės“ buvo taikomos Universalaus mokymo(si) dizaino strategijos. Mokinių sudominimui pačioje pamokos pradžioje buvo pateiktas linksmas ir intriguojantis testas „Koks Užgavėnių personažas tu esi?“, kurį atlikę vaikai išsiaiškino pamokos temą, o testo atsakymą įrašę į programėlę menti.com pamatė bendrą Užgavėnių personažų „sūkurį“. Klausydami mokytojų pasakojimų ir Užgavėnių dainų, tyrinėdami vaizdo medžiagą (liaudies meistrų sukurtas Užgavėnių kaukes, persirengėlius ir šventės vyksmą įamžintą fotonuotraukose bei video reportažuose) mokiniai sužinojo, kad Užgavėnės yra virsmo šventė, kurios papročiai susiję su žemės žadinimu naujam gyvybės ciklui, žiemos demonų išvarymu, siekiant, kad greičiau atgimtų augalija, o ir pats žmogus atsikratytų jį slegiančių negerovių ir būtų įkvėptas geresniam gyvenimui. Išsiaiškinus Užgavėnių personažų ir kaukių kūrimo tradicijas mokiniams buvo pateikta kūrybinė užduotis - patiems sukurti menišką, artimą lietuvių liaudies menui, erdvinę kaukę arba originalų kūrybinį darbą, kuriame būtų pavaizduotas pasirinktas Užgavėnių personažas. Mokiniai turėjo galimybę pasirinkti vieną iš pateiktų kūrybinio darbo atlikimo būdų:

  1. Kaukė iš kartono
  2. Kaukė iš medžiagos
  3. Kaukė papjė mašė technika
  4. Kaukės piešinys atliktas aliejine pastele
  5. Kaukė, nupiešta naudojant kompiuterines piešimo programas
  6. Gyvas personažas su kauke (foto)
  7. Koliažas su Užgavėnių atributais ir kauke
  8. Video iki 1 min. „Mūsų Užgavėnių šventė“

Kūrybiniam darbui svarbi pasirinktos atlikimo technikos ir meninės raiškos dermė.

Kūrybinė užduotis ir pamokos organizavimas pagal universalaus mokymosi dizaino strategijas, atvėrė plačias pasirinkimo galimybes mokiniams, juos įkvėpė, pažadino smalsumą ir kūrybiškumą. Mokinių mintys iš pamokos refleksijos: „Sužinojau, jog dideles ir baisias kaukes gamindavo todėl, kad žiema išsigąstų ir greičiau ateitų pavasaris“; „Sužinojau, kad Užgavėnės švenčiamos nuo senų laikų ir tai mūsų etnografinė šventė“; „Džiaugiuosi naujomis idėjomis, kaip pasigaminti menišką Užgavėnių kaukę“; „Sužinojau, kad labiausiai verta išdrožti medines kaukes, nes jos išsilaiko labai ilgai. Gavau daug patarimų, kaip pasidaryti tradicinę kaukę“; „Sužinojau, kad yra skirtingų kaukių gamybos būdų“; „Man patiko liaudiški žaidimai ir, kad per Užgavėnes galima daužyti puodus“; „Sužinojau dėl ko sudegina Morę“; „Aš sužinojau, kokie yra Užgavėnių personažai, man labiausiai patiko lašininis“; „Sužinojau dėl ko Užgavėnių maistas yra blynai“; „Sužinojau, kad galima blynus vynioti į ryšulėlį“; Įdomu, kad prieš Užgavėnes reikia labai daug valgyti. Mėgstamiausias personažas raitelis“; „Supratau, kad karantinas nėra kliūtis smagiai švęsti Užgavėnes“; „Sužinojau nauju Užgavėnių veikėjų ir labai patiko pamoka. Ačiū mokytojoms Jolantai ir Daliai“

Pamokos metu mokiniai ir mokytojos noriai dalinosi savo patirtimi apie Užgavėnių šventę ir papročius, kuriuos puoselėja namuose. Buvo kalbama ir apie Užgavėnių šventės linksmybes, žaidimus, burtus ir, žinoma, apie tradicinius valgius, nes Užgavėnių dieną būtinos sočios ir riebios vaišės. Kad ir šiemet Užgavėnės būtų linksmos mokytojos paskatino mokinius, galbūt kartu su tėveliais, kurti šventinę nuotaiką savo namuose, išsikepti skanių blynų arba atlikti, mokytojų pateiktą, linksmą ir įdomų Užgavėnių testą „Ką lietinių (blynų) lankstymo būdai sako apie Jūsų charakterį?“. Juk taip smagu Užgavėnes švęsti, pasigaminti kaukę, ją užsidėti, tapti šventės dalyvių  „persirengėliu“ ir prisiliesti prie mūsų tautos papročių bei etninės kultūros.

001
01
01_majus
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
broliu_kaukes
01/17 
start stop bwd fwd

Dalia Puodžiukienė ir Jolanta Baronienė

2020 m. gruodžio pradžioje septintų klasių mokiniai dalyvavo nuotolinėje integruotoje dailės ir informacinių technologijų pamokoje „POP ART“, kurioje buvo taikomos Universalaus mokymo(si) dizaino strategijos. Pamokos metu mokiniai laisvai pasirinkta technika turėjo sukurti autoportretą, remiantis Anry Warhol kūryba ir POP ART judėjimu.
Dailės mokytoja Dalia pakvietė mokinius nusikelti į 1960 - tuosius metus (JAV), kai atsirado Pop meno stilius, kurio apraiškų galima rasti ir šiandien. Poparto dailininkai atrado ir kūrė: koliažus, asambliažus ir multiplius. Šios krypties dailininkai norėjo, kad menas būtų populiarus masinės kultūros reiškinys, lengvai prieinamas kiekvienam, kuriamas iš įvairių pramoninės gamybos produktų ir medžiagų. Mokiniai kūrybai taip pat galėjo rinkitės vieną iš Pop meno technikų: koliažą, asambliažą ar multiplį. Kurdamas autoportretą mokinys turėjo pasidaryti asmenukę, persikelti į kompiuterį, panaudoti monochrominį filtrą, perkelti vaizdą ant popieriaus ir tapyti arba klijuoti koliažą Poparto stiliumi. Tie mokiniai, kurie valdo informacines technologijas galėjo darbą atlikti kitais būdais: naudoti įvairias kompiuterines piešimo programas arba nuotraukų redagavimo įrankius kompiuteryje ar mobiliuosiuose įrenginiuose. Informacinių technologijų mokytoja Jolanta pristatė įvairias kompiuterines programas, kurių pagalba buvo galima sukurti originalius kūrinius, atskleidžiančius Pop meno ypatumus.
Pamokoje mokiniai turėjo galimybę rinktis:
1. Vieną iš POP ART technikų: koliažą, multiplį ar asambliažą.
2. Dailės priemones kūrybinio darbo atlikimui: tapybą ant popieriaus flomasteriais, guašu ar akrilu; koliažą iš žurnalinės medžiagos; asambliažo kūrimą, naudojant faktūras, smulkius daiktus ar jų detales.
3. Darbo atlikimą IT priemonėmis: naudojant kompiuterines piešimo programas arba nuotraukų redagavimo įrankius kompiuteryje ar mobiliuosiuose įrenginiuose (planšetė, telefonas).
4. Kūrybinio darbo atlikimo eigą ir laiką (pasirinkti kiek laiko skirs šiam darbui)
5. Darbo pateikimo būdą: kūrinio fotonuotrauka ar originalas (jei darbas atliktas kompiuterine programa) siunčiamas per įvairias (pasirinktas) elektronines aplinkas.
Puikiai parinkta kūrybinė užduotis ir pamokos organizavimas pagal universalaus mokymosi dizaino strategijas, atvėrė plačias pasirinkimo galimybes mokiniams, juos įkvėpė, pažadino kūrybiškumą, atskleidė naujas šiuolaikines kūrybos erdves ir todėl septintokai sukūrė originalius bei meniškus POP ART darbus.

Dalia Puodžiukienė ir Jolanta Baronienė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos