Prieš pat žiemos atostogas vykusioje nuotolinėje integruotoje dailės ir informacinių technologijų pamokoje „Užgavėnių kaukės“ buvo taikomos Universalaus mokymo(si) dizaino strategijos. Mokinių sudominimui pačioje pamokos pradžioje buvo pateiktas linksmas ir intriguojantis testas „Koks Užgavėnių personažas tu esi?“, kurį atlikę vaikai išsiaiškino pamokos temą, o testo atsakymą įrašę į programėlę menti.com pamatė bendrą Užgavėnių personažų „sūkurį“. Klausydami mokytojų pasakojimų ir Užgavėnių dainų, tyrinėdami vaizdo medžiagą (liaudies meistrų sukurtas Užgavėnių kaukes, persirengėlius ir šventės vyksmą įamžintą fotonuotraukose bei video reportažuose) mokiniai sužinojo, kad Užgavėnės yra virsmo šventė, kurios papročiai susiję su žemės žadinimu naujam gyvybės ciklui, žiemos demonų išvarymu, siekiant, kad greičiau atgimtų augalija, o ir pats žmogus atsikratytų jį slegiančių negerovių ir būtų įkvėptas geresniam gyvenimui. Išsiaiškinus Užgavėnių personažų ir kaukių kūrimo tradicijas mokiniams buvo pateikta kūrybinė užduotis - patiems sukurti menišką, artimą lietuvių liaudies menui, erdvinę kaukę arba originalų kūrybinį darbą, kuriame būtų pavaizduotas pasirinktas Užgavėnių personažas. Mokiniai turėjo galimybę pasirinkti vieną iš pateiktų kūrybinio darbo atlikimo būdų:

  1. Kaukė iš kartono
  2. Kaukė iš medžiagos
  3. Kaukė papjė mašė technika
  4. Kaukės piešinys atliktas aliejine pastele
  5. Kaukė, nupiešta naudojant kompiuterines piešimo programas
  6. Gyvas personažas su kauke (foto)
  7. Koliažas su Užgavėnių atributais ir kauke
  8. Video iki 1 min. „Mūsų Užgavėnių šventė“

Kūrybiniam darbui svarbi pasirinktos atlikimo technikos ir meninės raiškos dermė.

Kūrybinė užduotis ir pamokos organizavimas pagal universalaus mokymosi dizaino strategijas, atvėrė plačias pasirinkimo galimybes mokiniams, juos įkvėpė, pažadino smalsumą ir kūrybiškumą. Mokinių mintys iš pamokos refleksijos: „Sužinojau, jog dideles ir baisias kaukes gamindavo todėl, kad žiema išsigąstų ir greičiau ateitų pavasaris“; „Sužinojau, kad Užgavėnės švenčiamos nuo senų laikų ir tai mūsų etnografinė šventė“; „Džiaugiuosi naujomis idėjomis, kaip pasigaminti menišką Užgavėnių kaukę“; „Sužinojau, kad labiausiai verta išdrožti medines kaukes, nes jos išsilaiko labai ilgai. Gavau daug patarimų, kaip pasidaryti tradicinę kaukę“; „Sužinojau, kad yra skirtingų kaukių gamybos būdų“; „Man patiko liaudiški žaidimai ir, kad per Užgavėnes galima daužyti puodus“; „Sužinojau dėl ko sudegina Morę“; „Aš sužinojau, kokie yra Užgavėnių personažai, man labiausiai patiko lašininis“; „Sužinojau dėl ko Užgavėnių maistas yra blynai“; „Sužinojau, kad galima blynus vynioti į ryšulėlį“; Įdomu, kad prieš Užgavėnes reikia labai daug valgyti. Mėgstamiausias personažas raitelis“; „Supratau, kad karantinas nėra kliūtis smagiai švęsti Užgavėnes“; „Sužinojau nauju Užgavėnių veikėjų ir labai patiko pamoka. Ačiū mokytojoms Jolantai ir Daliai“

Pamokos metu mokiniai ir mokytojos noriai dalinosi savo patirtimi apie Užgavėnių šventę ir papročius, kuriuos puoselėja namuose. Buvo kalbama ir apie Užgavėnių šventės linksmybes, žaidimus, burtus ir, žinoma, apie tradicinius valgius, nes Užgavėnių dieną būtinos sočios ir riebios vaišės. Kad ir šiemet Užgavėnės būtų linksmos mokytojos paskatino mokinius, galbūt kartu su tėveliais, kurti šventinę nuotaiką savo namuose, išsikepti skanių blynų arba atlikti, mokytojų pateiktą, linksmą ir įdomų Užgavėnių testą „Ką lietinių (blynų) lankstymo būdai sako apie Jūsų charakterį?“. Juk taip smagu Užgavėnes švęsti, pasigaminti kaukę, ją užsidėti, tapti šventės dalyvių  „persirengėliu“ ir prisiliesti prie mūsų tautos papročių bei etninės kultūros.

001
01
01_majus
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
broliu_kaukes
01/17 
start stop bwd fwd

Dalia Puodžiukienė ir Jolanta Baronienė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos