“Reikia turėti šviesą su savimi, iš savęs, kad šviestum tamsybėse…”
M. K. Čiurlionis

2020 birželio - 5 d. - Menų dieną - mūsų progimnazijos 5a, 5b ir 5c klasių mokiniai buvo pakviesti dalyvauti integruotame dailės ir muzikos projekte ,,Kūryba - kaip didelė simfonija“, skirtame mūsų tautos genijui Mikalojui Konstantinui Čiurlioniui. Nuotolinės vaizdo konferencijos metu dailės mokytoja Dalia Puodžiukienė ir muzikos mokytoja Rasa Malinauskaitė pakvietė mokinius susipažinti su garsiausio lietuvių tapytojo ir kompozitoriaus M. K. Čiurlionio kūryba ir jos išskirtinumu, pabandė atskleisti žmogaus dvasingumo gelmę, subtiliai perteiktą kūriniuose, paskatino domėtis ir didžiuotis genialaus menininko neįkainuojamu kūrybiniu palikimu.
Kūrybinio projekto metu penktokai klausė M. K. Čiurlionio muzikos ir stebėjo garsiausius jo paveikslus, susijusius su muzika: jūros, saulės, žvaigždžių ar piramidžių sonatas, preliudus, simfoniją. M.K. Čiurlionio paveiksluose mokiniai ir mokytojos ieškojo muzikinio skambesio, užslėptų formų, simbolių, aiškinosi jų reikšmę, analizavo kompozicinių erdvių neaprėpiamą didybę. Mokiniai suprato, kad suvokti genijaus kūrybą iš tiesų - nelengva.
Tada penktokai buvo pakviesti į virtualią ekskursiją po Nacionalinį M.K.Čiurlionio muziejų, kurios metu turėjo galimybę susipažinti su muziejaus ekspozicija.
Ar įmanoma nutapyti muziką? M.K. Čiurlionis pabandė ir tai padarė vienintelis pasaulyje. Tapyboje Čiurlionis panaudojo muzikos formas ir tai yra unikalu!
Tapyti muziką pabandėme ir mūsų penktokai... Tie, kurie nenorėjo tapyti – galėjo rinktis muzikinę užduotį: reikėjo išklausyti tris skirtingus M.K.Čiurlionio muzikos kūrinius, išsirinkti labiausiai patikusį ir aprašyti savo potyrius, mintis, jausmus, vizijas tapybos darbui, spalvas ir nuotaikas, kurias sukėlė muzika.

01
02_zeinab
03_goda_ivanauskaite_5c
04_justinas_vaitkus_akis_5a
05_kornelija_kraujalyte
06_Fugue_in_g major_emilija_lamauskaite
07_vilte_vidziunaite_banguojantis_miskas
08_zeinab_mamedova
09_kornelija_kraujalyte_amzina_draugyste
10_rugile_tuzaite
12_akvile_sapolaite_5b
13_paulina_mikuckaite
01/12 
start stop bwd fwd

 Mokinių mintys: 

„Man labai patiko M.K.Čiurlionio „Fuga G–dur“. Klausydama jaučiau ramybę, gerumą. Aplankė gražios ir kūrybiškos mintys. Jeigu dabar tapyčiau, tai pavaizduočiau dvi mergaitės šokančias rateliu... ir vyrą, kuris groja joms smuiku. Paveikslas būtų šviesus, lengvas, pastelinis“. Austėja Valkauskaitė, 5c
M.K.Čiurlionis „Noktiurnas cis–moll“ „Klausausi šios muzikos... girdžiu svajingą, ramią pradžią. Norisi mintimis nuskrieti toli, muzika vilnijanti. Jaučiu, kad kažkur giliai prasideda šėlsmas, bet labai trumpas ir muzika vėl nurimsta. Girdžiu, kad dominuoja fortepijonas, styginiai instrumentai, jie bando sukurti įtampą. Man šis kūrinys asocijuojasi su jūra, kuri pilna paslapčių, jaučiasi nerimas. Būtent ją ir nupieščiau, nes muzika skęsta ramybėje, bet vietomis atsiranda didybė, iškilmingumas... ir vėl viskas rimsta. Kūrinyje yra labai daug jausmų, dėl to norisi klausyti ir klausyti. Jame yra begalybė spalvų, bet pagrindinės – šviesiai mėlyna, gelsva ir smėlio spalvos“. Armandas Akinis, 5a
„Labiausiai man patiko M.K.Čiurlionio „Preliudas b–moll“. Preliudo nuotaika nostalgiška… prasideda ramiai, liūdnokomis natomis. Pagrindinė dalis skamba garsiau, iškilmingiau, bet paskui vėl rimsta. Pabaiga, tokia pat kaip ir pradžia. Manau, kad šiam kūriniui tiktų pilkos, žydros, violetinės spalvos…ir šiek tiek baltų potėpių“. Viltė Kokaitė, 5a
„Noktiurno cis–moll beklausant, jaučiausi tarsi prie ramios, tyvuliuojančios, menkai banguojančios jūros. Nors vienu metu tarsi užėjo vėjo gūsis, sudrumsdamas vandens ramias bangeles, pakeldamas jas aukščiau. Ir vėl staiga nurimęs lėtai tyvuliuoja, užburdamas savo ramumu“. Viktorija Nasevičiūtė, 5c
„Noktiurmas linksmesnis už kitus kūrinius. Nupieščiau aukštas žydinčias pievas, o virš jų lengvai skrendančius ir šokančius drugelius. Kūrinio spalvos būtų šviesios, tokios žemiškos: geltona, rusva, samaninė, žalia“ Atėnė Kvedaraitė, 5c
Kūrybines interpretacijas pagal M.K.Čiurlionio muziką, nupiešė: Rugilė Tūzaitė, Justinas Vaitkus (5a), Paulina Mikuckaitė, Akvilė Šapolaitė (5b), Goda Ivanauskaitė, Kornelija Kraujalytė, Emilija Lamauskaitė, Viltė Vidžiūnaitė (5c), Zeinab Mamedova (6b)

Dailės mokytoja Dalia Puodžiukienė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos