2018 m. gegužės 22 -24 d. mūsų progimnazijos aštuntokai ir septintokai su klasių vadovėmis Jolita Šulskiene, Audrone Tijūnėliene ir Vanda Musteikiene buvome išvykę į edukacinę kelionę į Lenkiją ir Vokietiją. Aplankėme kaimyninės Lenkijos sostinę Varšuvą ir jos senamiestį. Nors per Antrąjį pasaulinį karą jis visas buvo virtęs griuvėsių lauku, tačiau atstatytas autentiškai. Apžvalginę ekskursiją pradėjome nuo aikštės Plac Zamkowy, kurios viduryje iškilusi kolona ir ant jos stovi karalius Žygimantas III Vaza. Apžiūrėję Varšuvos karališkąją pilį, kurioje gyveno Lenkijos-Lietuvos karaliai, kitus architektūrinius objektus, pavaikštinėję siauromis senamiesčio gatvelėmis, tęsėme kelionę toliau Vokietijos link. Nakvojome nedideliame Rzepin miestelyje Vokietijos pasienyje.

8a
vokietija (9)
01/16
start stop bwd fwd

Kitą rytą išvykome į prie Špre ir Havelo upių įsikūrusį Berlyną – trečiąjį pagal dydį (po Londono ir Paryžiaus ) Europos miestą. Apžvalginėje ekskursijoje ir autobusu, ir pėsčiomis matėme Kaizerio Vilhelmo atminimo bažnyčios, sugriautos per II-ąjį pasaulinį karą ir neatstatytos, bokštą, Pergalės koloną, pagrindinį miesto simbolį – Brandenburgo vartus, Potsdamo aikštę, Reichstagą, kuriame įsikūręs Vokietijos parlamentas, Televizijos bokštą, rotušę, paplaukioję Špre upe, pasifotografavę prie Berlyno sienos, išvykome į Potsdamą. O ten aplankėme vieną gražiausių rūmų kompleksų Europoje - valdovų vasaros rezidencijos San Susi rūmus ir parką, kur grožėjomės senaisiais ir naujaisiais rūmais, svečių namais, kinų arbatos nameliu, oranžerija ir kiti pastatais, vaikštinėjome plačiais parko takais. Maloniai pavargę, pilni įspūdžių vėlai vakare grįžome į viešbutį.
Anksti rytą pajudėjome namų link. Pakeliui dar aplankėme prie Vartos upės įsikūrusį Didžiosios Lenkijos seniausią miestą Poznanę. Ten apžiūrėjome „Katedros salą“, kurioje pastatyta pirmoji katedra Lenkijoje – Šv. Petro ir Povilo arkikatedra bazilika. Pamatėme ir miesto simbolį – Poznanės ožiukus, puošiančius renesanso stiliaus rotušės pastatą. Pasivaikščioję jaukiomis senamiesčio, vadinamo vienu gražiausių Lenkijoje, gatvelėmis, apžiūrėję Šv. Stanislovo bažnyčią, Stary Rynek – pagrindinę miesto aikštę, išvykome link Lietuvos. Grįžome, nors ir pavargę, bet daug pamatę ir daug sužinoję.