2018 m. gegužės 3 – 4 dienomis 6b ir 7a klasės mokiniai kartu su auklėtojomis Jolanta Baroniene ir Dalia Puodžiukiene vykome į Lenkiją. Kartu su mumis vyko Utenos Rapolo Šaltenio aštuntokai bei jų auklėtoja Jolita Kraujalienė. Tai - gražus bendradarbiavimo pavyzdys tarp dviejų mokyklų, kai galime ne tik kartu dalyvauti įvairiuose konkursuose, olimpiadose, varžybose, bet ir keliauti, aplankyti užsienio šalis, miestus, muziejus, parkus ir t.t. Aplankėme Lenkijos sostinę Varšuvą, Koperniko mokslo muziejų, Baltovo Jūros periodo dinozaurų parką.

dinozauru_parke (1)
varsuvoje (5)
01/25
start stop bwd fwd

Ketvirtą valandą ryte prabangus dviaukštis autobusas, pilnas įspūdžių ištroškusių moksleivių, pajudėjo iš mokyklos kiemo. Stabtelėjome prie Rapolo Šaltenio progimnazijos ir šiltai pasitikome aštuntokus ir jų auklėtoją Jolitą, kurie buvo mūsų kelionės draugai. Nors nebuvo lengva taip anksti atsikelti ir laukė ilga kelionė, tačiau visų nuotaikos buvo puikios. Todėl gana greitai „ištirpo kelionės laikas ir kilometrai“. Vidurdienį jau žvalgėmės po Varšuvą ir skubėjome aplankyti vieną moderniausių Europoje technologijų muziejų – Koperniko mokslo ir žinių centrą. Šiame muziejuje nėra jokių gidų ir jį galima vadinti modernia bei interaktyvia laboratorija. Pažinti eksponatus turėjome patys, liesdami, klausydamiesi, matydami... Suprasti kaip veikia vienas ar kitas eksponatas padėjo mūsų pačių potyriai, bandymai ir trumpas aprašas – instrukcija. Sužinojome, kokia mūsų reakcija, rankų jėga, pažinome šviesos ypatybes, tyrinėjome mus supančius gamtos reiškinius, fizikos dėsnius ir įvairias optines iliuzijas. Grojome lazerine arfa, mynėme keturių prietaisų pedalus, kur pasiekus sinchronišką ritmą užsidega šviesos ir suskamba muzika, eksperimentavome su garsu ir atlikome kitus įdomius bandymus. Prie eksperimentų esantys skaitytuvai specialioje magnetinėje kortelėje įrašė kiekvieno bandymo duomenis, nuotraukas, kitą informaciją, o vėliau atsiuntė į elektroninį paštą.

Po keturių puikiai praleistų valandų mokslo centre, pėsčiomis išėjome susipažinti su Varšuva – šiuolaikiniu Europos miestu, įsikūrusiu ant Vyslos upės krantų. Pažintį su Lenkijos sostine pradėjome stebėdami ją iš aukštai, nuo Varšuvos Universiteto bibliotekos stogo. Nuostabą kėlė ne tik puikus vaizdas iš aukštybių, bet ir tai, kad bibliotekos stogas - apželdintas augalais ir paverstas puikiu botanikos sodu. Jame galėjome pamatyti daug įspūdingų augalų, vaizdingų takų, labirintų, tiltelių ir net vandens tvenkinių. Nemažiau unikalus ir pats bibliotekos pastatas, sutvertas iš betono, metalo ir stiklo, švytintis kontrastingomis žalia ir violetine spalvomis, besipuikuojantis fasade išgraviruotais senųjų raštų tekstais bei iškiliomis kolonomis bibliotekos hole, papuoštomis didžiųjų lenkų mąstytojų skulptūromis. Paskui per parką pasukome senamiesčio link. Besiklausydami įdomių gido Aido pasakojimų apžiūrinėjome Varšuvos senamiesčio architektūrą ir skulptūras, skirtas įžymiems žmonėms. Aplankėme Šv. Jono krikštytojo katedrą, Karalių rezidenciją ir pilies aikštę su Zigmanto II-ojo Vazos kolona. Sužinojome, kad Šv. Kryžiaus bažnyčioje yra palaidota kompozitoriaus Frederiko Šopeno širdis. Aplankėme turgaus aikštę ir Varšuvos simbolį – Undinėlės fontaną. Senamiesčio gatvelės ir aikštės buvo pilnos žmonių bei šventinio šurmulio, mat kaip tik tą dieną (gegužės 3-ąją) buvo minima Lenkijos Konstitucijos diena. Neįprastai karšta diena ir gausybė naujų įspūdžių mus šiek tiek nuvargino, todėl visi džiaugėmės pasiekę viešbutį, kuriame įsikūrėme. Pabendravę vieni su kitais kambariuose, ėjome miegoti.
Antroji diena buvo ne mažiau įspūdinga, nes ją praleidome Baltovo Jūros periodo dinozaurų parke. Baltove "ganosi" ir "medžioja" įvairių rūšių dinozaurai. Čionykščiai dinozaurai nepanašūs į siaubo filmų ar pasakų herojus. Tai tikslios, natūralaus dydžio ir išvaizdos, išnykusių gyvūnų kopijos. Iš vaizdingų ekspozicijų ir gidų pasakojimų sužinojome, kaip amžių tėkmėje vystėsi mūsų žemė, kokie geologiniai radiniai byloja apie priešistorinius žemės gyventojus. Nepaprastai nustebino - priešistorinis Okeanariumas, kuriame su 3D akiniais galėjome pasižvalgyti į seniausius vandenynų gyventojus. O vaizdas, kuomet ryklys bando įsiveržti į Okeanariumą - gera adrenalino dozė. Paskui amerikietiškais mokykliniais autobusais vykome į gyvūnų Safari parką, kuriame didžiausią įspūdį paliko Indijos karvės, galingi stumbrai, gražuoliai danieliai ir lamos. Pasijusti „Guliveriais liliputų šalyje“ galėjome aplankę parodą po atviru dangumi "Lenkija miniatiūrinėje". Čia eksponuojami 48 maketai gražiausių ir svarbiausių pastatų Lenkijos istorijoje. Gidas – vienuolis mums papasakojo, kad kiekviena miniatiūra (masteliu 1 prie 25) buvo padaryta rankomis iš mažų elementų, kurie pagaminti iš natūralių medžiagų (akmens, keramikos, medžio). Pavyzdžiui kryžiuočių pilys buvo pastatytos iš raudonų molio plytų, kaip ir tikrosios, o Malborko pilies maketą net šešis mėnesius kūrė aštuoni žmonės. Tai buvo įdomi istorijos pamoka apie pilių statybą, architektūros stilius, pilių ar rūmų gyventojus bei jų likimus, apie valdovus, didikus ir karžygius. Tai buvo pamoka apie Lenkijos ir Lietuvos istorinę praeitį. Paskutinė pramoga Baltovo parke – įspūdingas nusileidimas nuo kalno su keltuvais.
Pilni įspūdžių pajudėjome namų link. Dar sustojome į parduotuvę nupirkti lauktuvių, išleisti likusius zlotus. Kelias ir vėl neprailgo, nes bendravome, aptarinėjome kelionės įpūdžius, žiūrėjome filmus. Gidas pačius aktyviausius ir žingeidžiausius keliautojus apdovanojo atminimo dovanėlėmis. Nepamiršti liko ir kelionėje gimtadienius sutikę: Judita (7a), Jokūbas (6b) ir dailės mokytoja Dalia. Smagu, kad galėjome kartu keliauti ir geriau vieni kitus pažinti. Puiku, kad galėjome aplankyti kaimyninę šalį, susipažinti su Lenkijos gamta, istorija, kultūra, mokslo ir technologijų pasiekimais. Smagu, kad daug pamatėme, sužinojome ir puikiai praleidome laiką.
Nors nuo kelionės jau prabėgo beveik savaitė, bet mes (6b ir 7a klasių mokiniai) vis dar gyvename ekskursijos į Lenkiją nuotaikomis ir nuostabiais prisiminimais. Todėl visi keliautojai nuoširdžiai dėkojame auklėtojoms Jolantai Baronienei ir Daliai Puodžiukienei, kurios kasmet nustebina mus naujomis išvykomis. Pernai keliavome į Latviją (Ventspilį, Kuldygą), o šiais metais vykome į Lenkijos sostinę Varšuvą. O kas toliau??? Labai laukiame... :)

Kristina Kamarauskaitė (7a) ir Austėja Jučiūtė (6b)