Specialioji pedagogė Jovita Pečiūrienė (107 kab.)

DARBO LAIKAS

ANTRADIENIS TREČIADIENIS KETVIRTADIENIS PENKTADIENIS

8.00 – 12.00
9.00 – 14.00
8.00 – 13.00
8.00 – 12.00

Specialusis pedagogas teikia specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems negalių, mokymosi sutrikimų, mokymosi sunkumų.

Specialiojo pedagogo funkcijos:
 teikia specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniui ar mokinių grupei, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
 konsultuoja mokytojus, kitus pagalbos mokiniui specialistus, mokinių tėvus (globėjus)
specialiųjų poreikių mokinių ugdymo, pagalbos teikimo klausimais;
 rengia dokumentus progimnazijos Vaiko gerovės komisijai, Utenos rajono Pedagoginei psichologinei tarnybai.

Specialusis ugdymas – specialiųjų poreikių asmenų mokymas, lavinimas bei vertybinių nuostatų formavimas, pripažįstant šių asmenų gebėjimus ir galias.

MOKINIUI GALI PRIREIKTI SPECIALIOJO PEDAGOGO PAGALBOS JEI:

 sunkiai ir netiksliai atpažįsta, skiria ar įsimena matomus vaizdus, simbolius (raides, skaičius, schemas);

 painioja garsų ir juos žyminčių raidžių priklausomybę (gali prirašyti raidžių, bet negali jų teisingai pavadinti; gali išskaidyti žodį į garsus, bet negali jų užrašyti);

 ilgai neįsimena raidžių, negeba skirti vizualiai panašių;

 nurašydamas nuo lentos, knygos daro daug klaidų;

 sunku pasitikrinti ir pastebėti klaidas, net jei žino, kad jų yra;

 skaito mechaniškai, nesuvokdamas žodžių prasmės;

 negeba žodžiu apibūdinti paveikslėliuose vaizduojamų daiktų, reiškinių, jų sekų;

 nesuvokia skaitmenų prasmės, ilgai nesusiformuoja skaičiaus sąvoka;

 neįsidėmi skaičių sekos, neišmoksta daugybos lentelės;

 "pameta'' ką tik išgirstą, matytą informaciją, neprisimena uždavinio sąlygos, negali pakartoti ką tik išgirstų faktų;

 pamiršta mokytojo instrukcijas, nesilaiko nurodytos tvarkos, ,,peršoka'' nuo minties prie minties, nuo faktų prie asociacijų;

 negeba planuoti savo veiklos;

 pernelyg jautriai reaguoja į aplinkos trukdžius.

Mokymosi sunkumų mokiniui gali kilti dėl įvairių priežasčių. Pagalbą mokiniui pirmiausia teikia mokytojas. Kai mokytojo pagalbos nepakanka, mokinio mokymosi pasiekimai žemesni nei bendraamžių, mokytojas kreipiasi į progimnazijos Vaiko gerovės komisiją, kad būtų nustatyta mokymosi sunkumų priežastis. Progimnazijos Vaiko gerovės komisija, siekdama išsamesnio mokinio ugdymosi poreikių įvertinimo, gali rekomenduoti įvertinimą Utenos rajono pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (PPT). Progimnazija gavusi įvertinimą iš PPT, aptarus ir įvertinus mokinio sutrikimo pobūdį ir pagalbos poreikį Vaiko gerovės komisijoje, teikia specialiąją pedagoginę pagalbą. Specialioji pedagoginė pagalba mokiniui gali būti teikiama kelias pamokas per savaitę klasėje ar specialiojo pedagogo kabinete. Specialiojo pedagogo kabinete lavinami pažintiniai procesai (regimasis, girdimasis suvokimas, atmintis, dėmesys), mokomasi apeiti mokymosi negales (atrasti patogiausią mokiniui skaičiavimo būdą ir pan.), formuojami skaitymo, rašymo, skaičiavimo įgūdžiai. Labai svarbus aktyvus tėvų dalyvavimas padedant vaikui – padrąsinimas, palaikymas, pagalba pakartojant mokymosi medžiagą namuose. Bendradarbiaujant su specialistais galima pasiekti gerų rezultatų. Daliai mokinių intensyvesnė specialiojo pedagogo pagalba reikalinga tik pradinėse klasėse. Mokiniams susiformuoja pamatiniai įgūdžiai ir jie su minimalia pagalba tęsia mokymąsi vyresnėse klasėse.
Kiekvienas žmogus - tai galimybė. Kiekvienas vaikas yra savitas ir galintis kitų gyvenimą nuspalvinti šviesiomis spalvomis, tik reikia jiems padėti atsiskleisti, padrąsinti, rūpintis.


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos