TAMO dienynas

 

Sveika mokykla

sveika mokykla logotipas RGB

 

Utenos rajono savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

kurybiskumasPirmąją kalendorinio pavasario dieną KP projekte dalyvaujančios klasės: 4b, 5a, 7b ir nemaža grupė mokytojų pavasario pasitikti išvyko į Tauragnus. Išvykos tikslas - sustiprinti mokinių pasitikėjimą savimi ir kitais žmonėmis, užmegzti artimesnį ryšį tarp įvairių amžiaus grupių mokinių, ugdyti komandinio darbo įgūdžius, netradiciškai pasimokyti gamtamokslių ir kitų dalykų. Taip pat sutelkti mokytojus, suteikti galimybę pabūti su mokiniais neformalioje aplinkoje, aktyviau įtraukti juos į kūrybinį procesą, parodyti pavyzdžių, kaip mokytojai galėtų prisidėti prie linksmo ir edukaciškai naudingo mokinių laiko praleidimo. Ir, žinoma, įgaut stiprybės ant lauko, sniego ir vėjo.

 

Labai džiugu, kad prie išvykos prisidėjo daug tėvelių. Nors vyko tikrai didelis vaikų būrys, apie 70 mokinių, transporto užsakyti nereikėjo, tėvai mielai sutiko nuvežti savo vaikus, o keletas iš jų dalyvavo veiklose kartu su vaikais visą dieną.

Nuotraukas iš išvykos į Tauragnus rasite čia>>>

Dienos programa prasidėjo smagiais žaidimais stadione, o sporto salėje vyko namų darbų pristatymas. Kiekviena klasės komanda namuose turėjo sugalvoti šūkį, komandos pavadinimą ir parengti prisistatymą. Vaikai šoko, dainavo, vaidino, deklamavo, demonstravo žaidybines užduotis, įtraukdami visus žiūrovus. Neatsiliko ir išradinga mokytojų komanda. Mokyklos pedagogai paruošė linksmą nuotaikingą laidą „Mokyklos langas". Čia buvo ir „Gumbančių kolekcijos" pristatymas, ir „Kulinarinis šou", ir „Naujausios progimnazijos žinios", „Orai", ir, žinoma, reklama.
Po pasirodymų vaikai buvo perskirstyti i mišrias komandas, kuriose kartu veikti turėjo ir ketvirtokas, ir penktokas, ir septintokas. Tokiu būdu buvo siekiama ugdyti vyresniųjų mokinių rūpinimąsi mažaisiais, o iš mažųjų tikėtasi pasitikėjimo ir pagarbos vyresniems. Ir štai tokios šaunios 8 komandos žygiavo aplink Tauragno ežerą per 8 punktus, kur jų laukė įdomios ir netikėtos, reikalaujančios kūrybiškumo, sumanumo ir pasitikėjimo vieni kitais užduotys. Viename punkte mokiniai matavo ir skaičiavo figūros plotą, tyrė sniego ir vandens tankio santykį, kitame - siuvo sagas, kūrė ketureilius, dainavo, dar kitur buvo komandinio darbo, pasitikėjimo, gamtamokslių žinių reikalaujančios užduotys.
Po apdovanojimų ceremonijos prie laužo vaikai valgė ne tik nepaprastai skanios sriubos, bet paragavo ir etnokultūros - dalyvavo baltiškose apeigose. Visiems išvykos dalyviams ši žiemiška pavasario diena paliko neišdildomą įspūdį.

 

Jolita Šulskienė

Punkto „Akla gyvatė" pastebėjimai

Jau pats punkto pavadinimas nežadėjo nieko gero. Pasirinkta vieta išties priminė gyvatyną: tarp dviejų šlaitų dauba pilna medžių išvartų, neaiškios kilmės augalų brūzgynai ir sniego virš kelių. Paaiškinus, kad vaikai turės sustoję vorele, nenutrūkdami, sutartinai judėdami, apsukę ratą grįžt į tą pačią vietą, įveikdami įvairias kliūtis, užduotis neatrodė tokia sunki, kol nebuvo pasakyta sąlyga - jie tai turės atlikti užrištomis akimis pasitikėdami vieninteliu, stovinčiu komandos gale ir žinančiu, kur komanda turi eiti.
Iš aštuonių suformuotų mišrių komandų tik vienai pavyko užduotį atlikti be minusų. Jie veikė kaip gerai sureguliuotas robotas: ėjo smulkiais žingsneliais be galo tyliai, gerai įsiklausydami į garsus ir išgirdę tapšnojimo garsą tuoj pat sustodavo, kol pajusdavo sutartinį ženklą, kokį veiksmą reikės atlikti: sukti į kairę, į dešinę, pritūpti ar perlipti. Keletui komandų prireikė laiko, kad pasijustų vienu organizmu, dvi komandos taip ir nepasiekė tikslo.
Užduotis padedanti formuoti komandą reikalaujanti ypatingo pasitikėjimo vienas kitu ir beatodairiško paklusimo grupės lyderiui dar kartą patvirtino seną tiesą – vienas lauke ne karys, nes mūsų rungties nugalėtojai ne tie, kurių labai stiprus lyderis, ne tie, kurie uoliai klausėsi, bet taip ir nesulaukė tinkamos komandos, o tie, kurie veikė išvien.

Laima Telksnienė

„Žemdirbių" stotelė

„Žemdirbių" stotelėje vaikus pasitikome kartu su geografijos mokytoja A. Vitėniene. Čia vaikų laukė matematinė ir fizikinė užduotys. Šiame punkte jie rado ant sniego raudonais dažais nupieštą figūrą ir turėjo apskaičiuoti jos plotą. Vaikai draugiškai matavo kraštines, pasiginčydami ir pasitardami skaičiavo, tačiau ne visi gavo teisingą atsakymą, nes pridarė klaidų, pritūko matematinių žinių. Kiti sėkmingai skaičiavo mintinai.
Antroji užduotis pasirodė įdomesnė. Reikėjo apskaičiuoti, kiek kartų skiriasi sniego ir vandens tankis. Vieni į indelį sėmė sniegą (kai kurie net plikomis rankomis), kiti vis nesėkmingai bandė uždegti dujinę viryklę (sniegui tirpinti), nes labai trukdė smarkus vėjas ir krintanti šlapdriba. Sutūpę rateliu ir saugodami degančią ugnį nuo vėjo, su nekantrumu laukė, kol sniegas ištirps ir skaičiavo. Nustebo pamatę, kad vandens liko daug mažiau, nei buvo sniego. Visi buvo labai draugiški, nesipyko, vyresnieji globojo mažiukus.
Supratau, kad sudarant grupes iš skirtingo amžiaus vaikų, galima mokyti ir geografijos. Manau, kad įgytas žinias galėsiu panaudoti ir savo pamokose.

Vaida Barkuvienė

Žaidimas ,,Durpius" (užduotis poste)

Vaikai sustoja ratu. Tikslas suskaičiuoti nuo 1 iki........ Tik yra keletas taisyklių: vietoj skaičiaus, kuris dalijasi iš 7, reikia sakyti ,,DURPIUS'' . Skaičių, kuriame yra skaitmuo septyni taip pat pakeisti žodžiu ,,DURPIUS". Kai suklysta, pradeda nuo pradžių skaičiuoti. Vaikai labai ,,užsivedė" ir skaičiavo, skaičiavo ir suskaičiavo iki 53!
Ketvirtokų mintys :
...kaip smagu buvo būti vienoje komandoje su septintokais, jie tokie draugiški....
....ir žiemos metu išvykos gali būti smagios....
...dar norėčiau į tokį žygį tik , kad užduotys būtų kitos...
...šis žygis išaugino pasitikėjimą nepažįstamais vaikais...

Rita Rimšelienė

Amatų stotelė

Punkte "Amatai" kartu su kuriančia praktike Jolanta Rimkute mokinių grupėms pateikėme užduotis, kuriose ugdomos komandinio darbo, kūrybiškumo, bendradarbiavimo kompetencijos. Mokiniai kuo greičiau turėjo surinkti sagas ir sudėti į atskirus indelius, atliko kasos pynimo užduotį, kuri reikalavo erdvinio mąstymo. Pynimui vadovavo komandos kapitonas, o komandos nariai, laikydami virvę dviese (jos negalima buvo paleisti) ir keičiant pozicijas turėjo nupinti kuo gražesnę, ilgesnę kasą. Vienoms komandoms sekėsi geriau, užduotis jie atliko greičiau, todėl tos komandos gavo papildomą užduotį. Komandos savanoris turėjo įsiūti sagą. Labai džiaugėmės, kad komandose šią užduotį labiausiai norėjo atlikti berniukai, nors jie nežinojo, kokia užduotis bus. Labai šauniai sagas mergaitėms įsiuvo penktokai Lukas ir Garis.

Jolanta Baronienė

Kovo 1-oji Tauragnuose

Kovo 1 – ają dieną kartu su „Kūrybinėmis partnerystėmis" į Tauragnus išvyko ketvirtokai, penktokai ir septintokai. Kai atvažiavome, iki pietų apsistojome Tauragnų sporto salėje. Prieš atvykstant į Tauragnus kiekviena klasė turėjo pasiskirstyti į tris komandas ir sugalvoti šūkį ir prisistatymą. Už įdomų komandos prisistatymą buvo galima gauti prizą – didelį čiulpinuką. Po pristatymų papietavome. Vėliau vykome į ilgą žygį iki pat Tauragno ežero. Vyko orientacinės varžybos, jose reikėjo įvykdyti aštuonias sunkias užduotis. Užduotys buvo įvairiausios - ir lynu eiti reikėjo, ir iš spąstų ištrūkti, net ketureilį sukurti... Po varžybų valgėme sriubą, kuri buvo išvirta ant laužo. Sriuba buvo labai skani - visi bėgo pakartoti. Po skanios vakarienės visi sustojome aplink laužą ir kalbėjome apie baltų apeigas prie ugnies. Po to žygiavome atgal link Tauragnų mokyklos. Kai viskas baigėsi, buvo labai liūdna, nes diena buvo neįprasta ir paliko labai didelį įspūdį.

5a klasės mokinė Ema Lukoševičiūtė

Džiugi diena - kovo pirma!

Kovo 1 dieną 7b, 5a ir 4b klasėms buvo džiugi diena - baigėme II trimestrą, prasidėjo kalendorinis pavasaris, bet svarbiausias džiaugsmas – labai laukta išvyka į Tauragnus. Kartu su agentu Simu, kuriančiais praktikais Povilu, Martynu ir Jolanta ir dideliu mokytojų būriu išvykome į Tauragnus jau iš pat ryto.
Prieš varžybas buvome suskirstyti į mišrias amžiaus grupes, o tada patraukėme Tauragno ežero link. Ant laužo mokytojos kartu su tėveliais virė sriubą, o tuo tarpu visos 8 mokinių grupelės varžėsi įvairiose užduotyse, reikėjo pereiti 8 punktus. Buvo sunku, bet linksma. Vaikščiojome lynu, siuvome sagas, sprendėm fizikos uždavinius, vaikščiojom po „Angies" namus, skaičiavome „Durpius", kūrėme ketureilius, dainavome.
Atėjus vakarui, grįžome prie laužo paežerėje, mėgavomės sriuba ir kartu su Martynu atlikome baltiškus ritualus, sudeginome visa blogybes ir palinkėjome vieni kitiems daugiau tokių dienų.

7b klasės mokinės Marija ir Živilė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška