Jau trečius metus dalyvaujame šalies projekte „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas šalies mokyklose“. 2009 metų veiklos ataskaita buvo pristatyta Palangos senojoje gimnazijoje. Renginyje dalyvavo ir mūsų mokyklos mokytojų komanda - I.Janaščienė, A.Kazlauskienė, ir L.Telksnienė.

 

 

 

PROJEKTO „VAIKŲ IR JAUNIMO OLIMPINIS UGDYMAS ŠALIES MOKYKLOSE

2006 – 2010 M.“

UTENOS KRAŠUONOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS

DALYKINĖ ATASKAITA

 

  1. Olimpinio ugdymo politika, veiklos valdymo struktūra ir kokybės garantavimas

Mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė, koordinuojanti olimpinio ugdymo veiklą mokykloje. Jos sudėtyje 3 pradinių klasių mokytojos, mokyklos socialinis pedagogas ir grupės vadovas direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Grupės parengta 3 metų olimpinio ugdymo programa, aptarta mokyklos ir mokytojų taryboje, įgyvendinama nuosekliai, metų priemones įtraukiant į mokyklos ugdymo planą bei mokyklos veiklos programą. Bendruomenės olimpinės veiklos vertinimo rodikliai įtraukti į 2010 metų mokyklos savęs vertinimo sistemą (bus vykdoma anketinė apklausa, ketvirtų klasių mokiniai dalyvaus fokus grupėje), analizė bus pateikiama 2010 metų birželio mėnesį bendra tvarka (apibendrintai pristatyta mokytojų taryboje).

 

  1. Olimpinio ugdymo(si) aplinkos sukūrimas

Siekiant užtikrinti saugias ir sveikas sąlygas olimpinio ugdymo veiklai mokykloje visos kūno kultūros pamokos pradinių klasių mokiniams šaltuoju metų laiku vykdomos didžiojoje sporto salėje, kurioje per 2009 metus, vykdant mokyklos rekonstrukciją, pakeisti langai, sutvarkyta ventiliavimo sistema, o 2010 metais bus atnaujinta šildymo sistema. Mokyklos sporto aikštynai prižiūrimi, tačiau nesant pakankamai investicijų, nėra atnaujinami. Įgyvendinant olimpinio ugdymo projektą, mokyklos sportiniai renginiai pasipuošė Lietuvos olimpine vėliava, olimpinė atributika atsirado mokyklos sportinių varžybų diplomuose, 2009 metais įsteigtos pradinių klasių mokinių tarpklasinių kvadrato ir „Drąsūs, stiprūs, vikrūs“ estafečių varžybų  pereinamos taurės. Kiekvienais metais ištiriamas sportinės įrangos ir mokymo priemonių įsigijimo poreikis, parengiama sąmata ir organizuojami pirkimai.

 

  1. Žmogiškieji ištekliai

Olimpinio ugdymo koordinatorius mokykloje pasidalino žiniomis įgytomis 2009 m. lapkričio mėnesį Ugdymo plėtotės centre organizuotoje konferencijoje „Projekto „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas šalies mokyklose“ įgyvendinimo perspektyvos“. Konferencijos pranešėjas Lietuvos kūno kultūros akademijos dėstytojas Olegas Batutis buvo pakviestas į Uteną ir vedė seminarą keturiasdešimčiai pradinių klasių bei kūno kultūros mokytojų. Olimpinis ugdymas integravosi ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos turinį: bendradarbiaujančioje įstaigoje, vaikų lopšelyje - darželyje „Želmenėlis“ Krašuonos pagrindinės mokyklos mokytojai su mokiniais priešmokyklinių grupių auklėtiniams organizavo olimpinę dieną, kurioje dalyvavę mažieji draugai neliko be medalių ir prisiminimų nuotraukų prie Lietuvos olimpinės vėliavos. Sportiškiausi mokyklos pradinių klasių mokiniai, mokyklos tarybos sprendimu (iš 2 procentų),  buvo apdovanoti išvyka į Vilnių, kur siekiant suburti darnią komandą, dalyvavo  vaikų sporto klubo parengtoje tarpusavio santykių formavimo programoje bei lankėsi Olimpinių čempionų šlovės alėjoje. Kitą olimpinio ugdymo programos renginį tradicinę šeimų sporto šventės nugalėtojus ir prizininkus parėmė Utenos sporto ir sveikatingumo centras „Sungym“, įsteigęs pagrindinius prizus šeimoms nugalėtojoms. Visos mokyklos pradinių klasių mokytojos tiesiogiai prisideda prie programos įgyvendinimo, į talką atskuba ir kūno kultūros mokytojai.

 

  1. Olimpinio ugdymo turinys vaikų formaliajame švietime

Mokyklos olimpinio ugdymo turinys, atitinkantis 1-4 klasių mokinių gebėjimų lygį, nėra išbaigtas rengti, todėl numatoma, kad, mokytojų komandai grįžus iš seminaro „Olimpinio ugdymo programos įgyvendinimo patirtis Palangos senojoje gimnazijoje“, turima medžiaga (pavienių pamokų temos ir planai ir aprašai, pateiktys), bus tinkamai susisteminta ir parengta naudojimuisi ne tik mūsų mokyklos bendruomenės nariams.

 

 

Mokyklos direktoriaus pavaduotoja 

Laima Telksnienė

Olimpinio ugdymo programos

koordinatorė

 


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos