Gruodžio 10 d. lietuvių kalbos mokytoja Vijolė Budvytienė, matematikos mokytoja Vanda Musteikienė 7a klasėje vedė netradicinę integruotą lietuvių kalbos ir matematikos pamoką „Antanas Baranauskas – rašytojas ir matematikas“, skirtą ryškiausiam XIX a. vidurio lietuvių literatūros kūrėjo 180 – osioms gimimo metinėms. Pamokos metu mokiniai susipažino su svarbiausiais rašytojo biografijos faktais, klausėsi ištraukų iš reikšmingiausio poeto kūrinio „Anykščių šilelis“, rinko meninės raiškos priemones. Pamokoje dalyvavo progimnazijos bibliotekininkė Laimutė Kubickienė, kuri supažindino su poemos vertimais į kitas kalbas.

baranauskas (1)
baranauskas (10)
baranauskas (11)
baranauskas (12)
baranauskas (13)
baranauskas (14)
baranauskas (15)
baranauskas (3)
baranauskas (4)
baranauskas (5)
baranauskas (6)
baranauskas (7)
baranauskas (8)
baranauskas (9)
01/14 
start stop bwd fwd

 Įdomu tai, jog šis kūrinys įrašytas į Lietuvos rekordų knygą kaip daugiausia vertimų į kitas kalbas turintis lietuvių literatūros poetinis tekstas, kuris visas (arba jo fragmentai) išverstas net į 18 kalbų. Poema vadinama „ambasadore“ pasaulyje. Ji skamba ne tik latviškai, lenkiškai, rusiškai, bet ir turkų, japonų, korėjiečių kalbomis. Karolis Gadliauskas, Erikas Junelis, Lukas Merkys skaitė ištraukas iš unikalaus to amžiaus žanro – dienoraščio. Miglė Bagočiūnaitė ir Emilija Galinytė pristatė rašytojo sukurtą moralinį kodeksą, kurio taisyklių stengėsi laikytis ir jis pats, o jeigu nepavykdavo, tai poetas jausdavosi labai nusidėjęs.

Integruotoje pamokoje mokiniai susipažino su Antano Baranausko matematiniais tyrinėjimais. Mokytoja Vanda Musteikienė papasakojo, kad rašytojas matematika susižavėjo apie 1884 metus. Kaip mėgėjas, jis tyrė pirminų skaičių savybes, eilučių teoriją, laipsniavimą, savarankiškai atrado daug dėsningumų, kurie – tai paaiškėjo vėliau- buvo jau žinomi. Matematikos mokslo istorijoje išliko tik „Baranausko formulė“ pirminių skaičių kiekiui nustatyti. Jis taip pat įvedė lietuviškus matematinius terminus, pavyzdžiui: „trikampis“, „daugiakampis“ , „statusis kampas“ ir kitus.
Mokiniai, susipažinę su A.Baranausko matematiniais tyrinėjimais, remdamiesi jo skaičiavimais, kėlė skaičius kvadratu, naudodami Eratosteno rėtį, sudarinėjo pirminių skaičių lentelę. Pamokos pabaigoje, naudodami planšetes („Socrative“ programėlę), atliko įsivertinimo testą. Už pagalbą planuojant ir organizuojant pamoką dėkojame informacinių technologijų mokytojai Jolantai Baronienei.


Vijolė Budvytienė, Vanda Musteikienė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos