Adaptacija – tai procesas, kurio metu vaikas bando prisitaikyti prie naujos aplinkos: mokyklos, klasės, mokytojų, naujų klasės draugų. Adaptacijos laikotarpis trunka 4 - 6 savaites, tačiau gali užtrukti ir keletą mėnesių. Kaip vaikas reaguos į naują aplinką ir kaip joje prisitaikys, priklauso nuo asmeninių savybių, ankstesnių jo patirčių, pasiruošimo mokyklai. Adaptacinį periodą išgyvena pirmokai, penktokai, naujai į mokyklą mokytis atvykę mokiniai. Skirtingais amžiaus tarpsniais, vaikai naujoje aplinkoje adaptuojasi nevienodai. Taikydamasis prie naujos aplinkos, vaikas gali tapti irzlesnis, dirglesnis. Mokykloje emocijos daugiau ar mažiau kontroliuojamos, o grįžus namo, atslūgus įtampai, jos prasiveržia.
Psichologų tyrimai rodo, jog adaptacijos periodu penktokų nerimo lygis padidėja daugeliui mokinių. Tai lemia kelios priežastys: išaugęs mokytojų bei dėstomų dalykų skaičius, pakitę mokytojų reikalavimai, brandesni santykiai su mokytojais ir bendraamžiais. Sunkiausiai adaptaciją išgyvena uždari, drovūs vaikai. Jie nelinkę aktyviai ieškoti draugų, todėl jų prisitaikymas gali trukti ilgiau nei aktyvesnių bendraamžių.
Tam, kad vaikas sėkmingai adaptuotųsi naujoje aplinkoje, be galo svarbus tėvelių dėmesys ir pagalba.
 Stebėkite, kokios nuotaikos vaikas išeina į mokyklą ir kokios grįžta
 Kalbėkite su savo vaiku, klauskite kaip sekėsi mokykloje
 Stenkitės išklausyti ir atsakyti į jo užduodamus klausimus
 Palaikykite ir nuolatos padrąsinkite vaiką
 Pagirkite ne tik už atliktą darbą, bet ir už pastangas
 Nepriekaištaukite, jei iš pradžių sunkiai sekasi paklūsti drausmei, reikalavimams
 Neišsigąskite, jei pirmuosius mėnesius vaikas tapo dirglesnis, piktesnis, tai normalūs mokyklinės adaptacijos požymiai. Būkite kantrūs.

Parengė mokyklos psichologė
Daiva Šarkiūnienė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos