2020 m. gruodžio pradžioje septintų klasių mokiniai dalyvavo nuotolinėje integruotoje dailės ir informacinių technologijų pamokoje „POP ART“, kurioje buvo taikomos Universalaus mokymo(si) dizaino strategijos. Pamokos metu mokiniai laisvai pasirinkta technika turėjo sukurti autoportretą, remiantis Anry Warhol kūryba ir POP ART judėjimu.
Dailės mokytoja Dalia pakvietė mokinius nusikelti į 1960 - tuosius metus (JAV), kai atsirado Pop meno stilius, kurio apraiškų galima rasti ir šiandien. Poparto dailininkai atrado ir kūrė: koliažus, asambliažus ir multiplius. Šios krypties dailininkai norėjo, kad menas būtų populiarus masinės kultūros reiškinys, lengvai prieinamas kiekvienam, kuriamas iš įvairių pramoninės gamybos produktų ir medžiagų. Mokiniai kūrybai taip pat galėjo rinkitės vieną iš Pop meno technikų: koliažą, asambliažą ar multiplį. Kurdamas autoportretą mokinys turėjo pasidaryti asmenukę, persikelti į kompiuterį, panaudoti monochrominį filtrą, perkelti vaizdą ant popieriaus ir tapyti arba klijuoti koliažą Poparto stiliumi. Tie mokiniai, kurie valdo informacines technologijas galėjo darbą atlikti kitais būdais: naudoti įvairias kompiuterines piešimo programas arba nuotraukų redagavimo įrankius kompiuteryje ar mobiliuosiuose įrenginiuose. Informacinių technologijų mokytoja Jolanta pristatė įvairias kompiuterines programas, kurių pagalba buvo galima sukurti originalius kūrinius, atskleidžiančius Pop meno ypatumus.
Pamokoje mokiniai turėjo galimybę rinktis:
1. Vieną iš POP ART technikų: koliažą, multiplį ar asambliažą.
2. Dailės priemones kūrybinio darbo atlikimui: tapybą ant popieriaus flomasteriais, guašu ar akrilu; koliažą iš žurnalinės medžiagos; asambliažo kūrimą, naudojant faktūras, smulkius daiktus ar jų detales.
3. Darbo atlikimą IT priemonėmis: naudojant kompiuterines piešimo programas arba nuotraukų redagavimo įrankius kompiuteryje ar mobiliuosiuose įrenginiuose (planšetė, telefonas).
4. Kūrybinio darbo atlikimo eigą ir laiką (pasirinkti kiek laiko skirs šiam darbui)
5. Darbo pateikimo būdą: kūrinio fotonuotrauka ar originalas (jei darbas atliktas kompiuterine programa) siunčiamas per įvairias (pasirinktas) elektronines aplinkas.
Puikiai parinkta kūrybinė užduotis ir pamokos organizavimas pagal universalaus mokymosi dizaino strategijas, atvėrė plačias pasirinkimo galimybes mokiniams, juos įkvėpė, pažadino kūrybiškumą, atskleidė naujas šiuolaikines kūrybos erdves ir todėl septintokai sukūrė originalius bei meniškus POP ART darbus.

Dalia Puodžiukienė ir Jolanta Baronienė


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos