Idėjos sklando ore… reikia tik dairytis ir jas gaudyti. Žinoma, dar reikia drąsos, kūrybiškumo, užsidegimo bei pastangų jas pagavus, įgyvendinti.
Garsus Paul Getty meno muziejus (JAV) šio karantino laikotarpiu pasiūlė labai įdomią idėją/projektą, skatinantį pasaulio žmones kūrybiškai leisti laiką namuose. Menų dieną mūsų progimnazijos aštuntokai, paskatinti dailės mokytojos Dalios Puodžiukienės, taip pat prisijungė prie kūrybinio projekto „Atgiję paveikslai“.
Projekto idėjos esmė – perkurti žinomų paveikslų kompozicijas, naudojant žmones (dažniausiai pačius save), įvairius daiktus, drabužius, aksesuarus, medžiagas, visa tai, ką galima rasti savo namuose, aplinkoje. Įsitraukti į kūrybinį vyksmą intriguoja naujas, netikėtas formatas, nes kuriant kompozicijas, galima naudoti neįprastas kūrybines priemones, netgi dalyvauti pačiam arba įtraukti į šį procesą savo šeimos narius, net ir augintinius – jie gali tapti modeliais arba bendraautoriais. Tai puiki galimybė išbandyti save, atliekant ne tik kūrėjo, bet ir modelio rolę.
Menų dieną dailės mokytoja aštuntų klasių mokiniams pateikė kūrybinę užduotį: pagal pasirinktą garsaus dailininko paveikslą sukurti (savitą, bet gana artimą originalui) kompoziciją, interpretuojant kūrinio idėją, jo meninį sprendimą. Mokiniai turėjo pasidomėti pasaulinio lygio dailininkais ir jų kūriniais, išsirinkite labiausiai patinkantį kūrinį, susirasti tam reikalingas medžiagas, priemones, vietą, kurioje kurs „Gyvąjį paveikslą“, sukurti to kūrinio interpretaciją ir užfiksuoti nuotraukoje.
Buvo galima pasirinkti skirtingus sprendimus ne tik minties rakurso, bet ir technikos įvairovės prasme: vienas jų – „Gyvųjų paveikslų“ (pranc. tableau vivant) formatas. Iš dailės istorijos žinoma, kad tai XIX a. populiarus reiškinys, kai buvo kuriamos scenos su vienu ar grupe įvairiomis pozomis sustingusių modelių, vaizduojančių kokią nors sceną ar tapybos paveikslą. Kitas – artimas asambliažo technikai, kai kompozicijoje naudojami daiktai, įvairios medžiagos. Tik skirtingai nuo tikrojo asambliažo, šis darbas yra laikinas, lengvai išardomas.
Rezultatas pranoko lūkesčius – mokiniai sukūrė puikių kūrybinių interpretacijų, atgaivindami garsiausių pasaulio dailininkų kūrinius. Džiugu, kad aštuntokai buvo tokie motyvuoti, aktyvūs, drąsūs ir kūrybingi. Labai įdomu buvo išgirsti ir idėjų įgyvendinimo istorijas bei emocijas, kurias patyrė kurdami. Tai puiki patirtis ir žaismingas prisilietimas prie pasaulinio meno lobyno.

Projekto kuratorė dailės mokytoja Dalia Puodžiukienė

01 (1)
01 (10)
01 (11)
01 (12)
01 (13)
01 (2)
01 (3)
01 (4)
01 (5)
01 (6)
01 (7)
01 (8)
01 (9)
02
01/14 
start stop bwd fwd

 


„Versmės" skyrius

TŪM II

Universalus mokymo(si) dizainas

Keturios gamtos stichijos

Paieška

Pamokų laikas

pamoku laikas pradines

Mokinių atostogos