2019 m. birželio 5-6 dienomis penktokai ir šeštokai kartu su klasės vadovėmis Jolita Šulskiene, Audrone Tijūnėliene, Zita Stankeviče ir Rasa Sakalauskiene keliavo po kaimyninės šalies Kuldygos ir Ventspilio miestus.
Pirmiausiai aplankėme Riežupės smėlio olas, esančias netoli Kuldygos. Tai ilgiausias požeminis smėlio olų labirintas, kuris driekiasi apie 2 kilometrus, tačiau lankytojams atvira apie 460 m ilgio trasa. Olos buvo iškastos žmonių rankomis, nes jose aptiktas kvarcinis smėlis buvo naudojamas stiklo gamybai. Giliausia vieta olose yra 10 metrų po žeme. Maloniai gaivino olų vėsa, nes čia oro temperatūra siekia apie 8 laipsnius šilumos (lauke tuo metu buvo apie 30 laipsnių). Čia sutikome ir tamsos gyventojus – šikšnosparnius.

ventspilis (1)
ventspilis (2)
ventspilis (3)
ventspilis (4)
ventspilis (5)
1/6
start stop bwd fwd

Nuvykę į Kuldygą, dar vadinamą „latviškąja Venecija“, pamatėme įprastą miestelį. Tačiau vaikštant senamiesčiu, senoji Kuršo hercogystės sostinė nustebino labai senais ir autentiškais mediniais pastatais. Pasivaikščiojome Skulptūrų parke, aplankėme liuteronų Šv. Kotrynos maldos namus. Užlipę į bažnyčios bokštą grožėjomės miesto panorama. Žavėjomės ir plačiausiu Europos kriokliu Ventos upėje. Jo plotis net 249 m. Nepaliko abejingų ir Kuldygos plytinis tiltas, statytas 1874 m. Savo laiku tai buvo antras pagal dydį plytinis tiltas Europoje.
Nukeliavę į Ventspilį, paplaukioję laivu, aplan-kę Turgaus aikštę, apsistojome nakvynei. Tačiau pro langą matomas nuostabus miesto fontanas vaikus viliote viliojo pasitaškyti, nusiplauti ke-lionės dulkes.
Pailsėję, papusryčiavę, tęsėme pažintį su Ventspiliu. Tikrai ne veltui kelionė pavadinta Žydintis Ventspilio miestas: aplinkui gėlynai, gėlynai - fontanai, gėlių skulptūros. Čia „gyvena“ ančių ir kiškių šeimynėlės, karvė, žuvis, boružėlės, bobslėjininkų komanda, tikslų laiką rodo ir kas valandą skamba laikrodis – ir visa tai sukurta iš gėlių žiedų.
Pavaikščiojome „promenada“ po pietinį miesto molą, pamatėme „Karvių paradą“. Porą valandų pasilepinę vandens ir saulės procedūromis Mėlynąja vėliava pažymėtame paplūdimyje, kur švarus vanduo ir smėlis atitinka pasaulinius kokybės reikalavimus, leidomės į linksmas ir įdomias pramogas Ventspilio nuotykių parke. O iš ten jau išvykome namų link. Grįžome pavargę, bet daug pamatę, sužinoję, kupini pačių geriausių įspūdžių!